엘에이비젼교회 김대준 목사
엘에이비젼교회 김대준 목사

“너희는 여호와의 선하심을 맛보다 알지어다. 그에게 피하는 자는 복이 있도다. 너희 성도들아 여호와를 경외하라 그를 경외하는 자에게는 부족함이 없으리로다.”(시 34:8-9)

목숨을 구걸하는 곤고한 인생의 바닥에서도, 슬픔에 잠기기보다는 확신 가운데 하나님을 송축하는 다윗을 통해, 모든 환난에서 구원하시고 부족함이 없이 인도하시는 주님의 은혜를 깨닫습니다.

곤고한 자에게 은혜를 베푸시는 하나님! 곤고한 자들의 부르짖음을 들으사, 큰 은혜를 베푸시고 두려움을 이기게 하심을 찬양 드립니다.

파도처럼 밀려오는 삶의 어려운 순간을 만날 때, 어찌 할 바를 모르고 탄식하며 자리에 주저앉아 있지는 않는지 돌아봅니다. 가장 아프고 힘든 상황에서 세상과 사람을 두려워하는 것이 아니라, 하나님만을 의지하고 하나님만을 높이는 자가 되어 주의 은혜를 경험하게 하여 주시옵소서.

하나님을 경외하는 곤고한 자들의 부르짖음을 들으시고, 곤고함을 풍성함으로 바꿔 주시는 은혜 입기를 소원합니다. 하나님의 선하심과 풍성함을 누림으로 주님을 더욱더 송축할 수 있기를 간구하며.... 예수 그리스도 이름으로 기도합니다. 아멘.

Let us experience miracle as our hardships turn out to be abundance in life.

"Taste and see that the LORD is good; blessed is the man who takes refuge in him. Fear the LORD, you his saints, for those who fear him lack nothing" (Psalm 34:8-9).

We learn of Your grace, our Lord. David trusted in You instead of falling deeply into sadness when he was going through hard times. And You worked in his life and saved him through his trust. You filled his needs.

You show Your mercy to those who face hard times!
Praise our Lord for listening to our cries and allowing us to win over our fear.

We look back on ourselves if we did not fall down when we face difficult moments. Let us never be afraid of this world. But let us rely You and exalt You. We pray in Jesus name. Amen.